Crni petak – Svetska potrošačka groznica i, kako mnogi kažu, mamac za neupućenje.
Prof. dr Aleksandra Đurić o ovom fenomenu sa psihološkog aspekta, objašnjavajući motive koji stoje iza ponašanja kompulsivne kupovine. Prvi je pokušaj regulacije raspoloženja kroz kupovinu, kada se oslobađa dopamin koji stvara kratkoročni osećaj zadovoljstva i išcekivanja nagrade. Po završetku aktivnosti u kojoj iščekujemo nagradu prethodno raspoloženje se vraća. Aleksandra ističe da je čitav marketing baziran na psihološkim strategijama koje, kroz dizajnirane poruke, potkrepljuju slabost kod potrošača nasuprot razvijanju koping strategija prevladanja stresa. Šoping terapija može samo kratkoročno popraviti raspoloženje. Da li je sa etičkog stanovišta u redu targetirati psihološke slabosti?
Da li kupujemo garderobu ili emociju koju nova garderoba donosi i koliko je (ne)zastupljena racionalnost u impulsivnim rekcijama na markentiške poruke koje nam se plasiraju?
- Zaštićeno: Literatura Ričarda G. Erskina za članove - 29/04/2024
- Gostujuće predavanje Tommy Ross-Williams - 22/04/2024
- Empatija i vršnjačko nasilje - 06/01/2024