„Barbi“ – od skripta do socijalnog aktivizma
Bila zaposlena ili ne, čak i u 21. veku žena je i dalje pod ogromnim uticajem tiranije „lepote i lepog vladanja“. Njena moć i dalje se dobrim delom svodi na moć konzumenta. Kupovinom i ulepšavanjem dolazi do izvora pažnje, divljenja i poštovanja. „Plastična razmena“ ne podrazumeva samo kupovinu poštovanja od prodavaca luksuzne robe, već i od mnogih drugih prodavaca iz grupe proizvoda „plastične sreće“ (estetski hirurzi, psihijatri,trend, stil i fitnes savetnici) kao i svih ostalih uključenih u istu igru.
Dobra stvar za indistriju sreće je u tome što se potrošnja upravo duplira sa neuspehom proizvoda da usreći. Prirodno u „Barbi skriptu“ starost se dočekuje kao poraz po sebi. Tada na scenu stupaju psihofarmaci i alkohol. Ograničenja koja sebi nameće, posredstvom društva i pogrešnih modela, glase: Nemoj da ostariš, Nemoj biti Ti, Uvek budi slatka i dobra devojka.
Barbi proizvođač sada okreće drugačiji list, bolje se povezujući sa stvarnim problemima i potrebama devojaka. Nadamo se da će kolekcionari shvatiti poruku. Nauči da poznaješ ko si, šta imaš da kažeš i šta osećaš, kako si drugačiji i zašto je ta razlika ono najvrednije kod tebe, umesto da pratiš i usavršavaš isključivo svoj izgled i tuđe reakcije na njega. Ako samo to bude izvor pažnje, imaš najviše još desetak dobrih godina…
- Zaštićeno: Literatura Ričarda G. Erskina za članove - 29/04/2024
- Gostujuće predavanje Tommy Ross-Williams - 22/04/2024
- Empatija i vršnjačko nasilje - 06/01/2024